Există situații în care pacienții ies din cabinetul unui medic confuzi din cauza faptului că nu știu cum să abordeze personalul medical în cadrul consultației. Echipa Medisprof susține o relație medic-pacient bazată pe o comunicare deschisă. Pacientul nu are doar un rol pasiv în discuțiile cu medicul său. Calitatea informațiilor obținute de medic pe durata consultației depinde de abilitatea acestuia de a comunica cu pacientul și de a stabili o relație bazată pe încredere cu acesta. Comunicarea are un rol foarte important în înțelegerea suferinței bolnavului și în stabilirea corectă a diagnosticului primar.
Pentru a avea o comunicare cât mai bună în timpul consultației, avem câteva recomandări pentru dumneavoastră, în cele ce urmează.
Sfaturi pentru pacienți
- Pregătiți o listă cu întrebări pe care doriți să le adresați medicului dumneavoastră. Uneori, timpul prea scurt, cantitatea mare de informații sau anxietatea vă pot face să uitați anumite aspecte pe care ați dori să le clarificați.
- Adunați într-un dosar toate rezultatele investigațiilor, de-a lungul timpului. În acest fel, ajutați medicul să aibe o imagine de ansamblu asupra afecțiunilor de care suferiți, pe baza acestor documente, fără să pierdeți prea mult timp.
- Cereți materiale informative. Medicii vă pot oferi diverse broșuri care să vă ajute să înțelegeți mai bine anumite aspecte ale diagnosticului și tratamentului sau vă pot recomanda diverse reviste sau cărți ca și surse credibile de informare.
- Validați sursele de informare de pe Internet cu medicul dumneavoastră. Internetul nu este întotdeauna o sursă credibilă, mai ales în ceea de privește domeniul medical. Dacă doriți să folosiți Internetul ca și sursă de informare, rugați medicul dumneavoastră să vă recomande site-uri sau articole de specialitate cu informații verificate.
Studiul ”40 de secunde”
Un grup de medici ai Universității pentru Sănătate Publică și Igienă au realizat un studiu care a avut la bază întrebarea ”Pot 40 de secunde de compasiune să reducă teama pacientului?”. La acest studiu au participat 210 femei care au vizionat un filmuleț din cadrul unei consultații în care medicul își exprima compasiunea față de pacientul său. Un al doilea grup de femei au vizionat un alt filmuleț, cu o consultație standard, în care medicul informa pacientul despre boala sa, fără a-și implica emoțiile. Toate femeile au fost rugate să empatizeze cu pacientul din filmuleț. Rezultatul a arătat faptul că la primul grup de femei anxietatea a fost mult mai mică, iar participantele la studiu au descris medicul ca fiind unul cu o atitudine pozitivă, care încurajează pacientul să pună întrebări și îl implică în luarea deciziilor.
Același tip de comportament este încurajat și în cadrul clinicii Medisprof. Personalul medical are ca preocupare principală binele pacientului și crearea unui mediu confortabil în care acesta să se simtă în siguranță. Echipa de medici informeză pacienții în legătură cu diagnosticului și tratamentul aferent, empatizează cu pacienții și le redau optimismul.
Pentru programări la un consult medical în clinica oncologică Medisprof, puteți suna la următorul număr de telefon: 0264 439 270.
Pentru orice alte informații, ne puteți contacta la următoarea adresă de e-mail: office@medisprof.ro
Suntem aici să vă ajutăm să vă faceți bine.